.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خطر بخت آزمایی در شبکه های اجتماعی
اخیراً در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی برای مخاطبان ارسال می شود مبنی بر اینکه شماره تلفن شما انتخاب شده است و شما برنده جوایز ارزنده زیر شده اید:

 شمال نیوز: اخیراً در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی برای مخاطبان ارسال می شود مبنی بر اینکه شماره تلفن شما انتخاب شده است و شما برنده جوایز ارزنده زیر شده اید:

یک عدد مرسدس بنز به ارزش ...

یک عدد گردن بند الماس به ارزش ...

رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح موضوع گفت: بعد از این شروع وسوسه انگیز و در اختیار گذاشتن کد رهگیری از مخاطب در خواست می شود که با شما تلفنی که در متن پیام درج شده است برای دریافت جایزه خود تماس بگیرند. در ادامه برای تحریک هر چه بیشتر اخطار داده می شود که اگر تا 24 ساعت آینده تماس نگیرید جایزه شما به شخص دیگری منتقل می شود.

تا اینجا همه چیز به ظاهر خوب پیش می رود اما این همه ماجرا نیست بلکه واقعیت چیز دیگری است. در واقع این تبلیغات مربوط به شبکه های ماهواره ای خارج از کشور است که برای فریب و کلاهبرداری از هموطنان، شماره هایی را در اختیار آنها قرار می دهند. وقتی شخص با این شماره ها تماس می گیرد اپراتور با هیجان خاصی شروع به معرفی جوایز و چگونگی نحوه شرکت در این بخت آزمایی می کند و هزینه های این تماس به حساب هموطنان اضافه می شود.

سرهنگ محمد نژاد بيان داشت:

با قراردادی که بین شرکت مخابراتی ارائه دهنده این گونه خدمات و شبکه های ماهواره ای منعقد شده است سود حاصل از این تماس ها بین شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی و شبکه های ماهواره ای تقسیم می گردد. لازم به ذکر است اینگونه شرکت ها خارجی هستند و دسترسی به آنها برای شاکیان مقدور نیست.



وی هشدار داد:

- هموطنان به هیچ وجه نباید فریب اینگونه تبلیغات اغوا کننده و فریبنده را بخورند و در دامی که اینگونه شیادان برای آنها تدارک دیده اند گرفتار شوند.

- فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای اعتماد به افراد ناشناس و تبلیغات ناشناس نیست.

در پايان سرهنگ محمد نژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار داشت: با توجه به افزایش این گونه کلاهبرداری ها ، هموطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش "گزارش وب‌سایت‌های متخلف" گزارش نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.344 seconds.